Un om cu întrebări

Momeala

ELÁSTIC, -Ă, elastici, -ce, adj., s. n. I. Adj. 1. (Despre unele obiecte) Care are proprietatea de a-și modifica forma și dimensiunile sub acțiunea unei forțe exterioare și de a reveni de la sine la forma și dimensiunile inițiale după încetarea acțiunii forțelor exterioare care l-au deformat (sursa: dexonline)

Fragment din „Inimi elastice”

– Ei bine, începu Miruna, eu tocmai am luat examenul de licenţă la „Politehnică”. Am venit la facultate acum 4 ani cu eforturi financiare imense din partea părinţilor mei, amândoi oameni simpli, care şi-au tăbăcit palmele ca îmi plătească cazarea, mâncarea şi cărţile. Acum un an s-au stins amândoi, într-un accident. Erau cu un vecin în maşină şi a intrat în ei o dubă condusă de un şofer beat … care a scăpat bine-mersi pentru este cumnatul şefului Poliţiei Judeţene. Atunci, pe lângă durerea s-au dus, am rămas şi cu groaza voi pierde 3 ani de facultate din cauză nu mai aveam cu ce întreţin în Bucureşti.

Fraţi, surori nu am, o soră a murit la naştere. Bunicii s-au dus demult. Fraţii şi surorile părinţilor fie au murit, fie sunt la muncă în străinătate şi de când au plecat, au uitat de tot şi toate din România. Acum un an m-am trezit trebuie iau din casă mobila şi electrocasnicele, pentru ai mei stăteau cu chirie şi proprietarul casei a spus trebuie câştige bani, aşa că va închiria casa altcuiva. daţi seama nici vorbă de vreun leuţ lăsat de ai mei …

De un an de zile, singură, fără nimeni în afară de câteva prietene din cămin, am făcut tot ce-am putut ca pot continua anul la facultate: tehnoredactare, băgat marfă la raft prin supermarket, vândut Avon, tot ce mi-a permis programul de la şcoală, unul extrem de riguros, unde fără prezenţă la seminarii şi laboratoare, nu treci. Am reuşit, cu chiu cu vai, am dat licenţa, am luat-o. Din joburile astea am reuşit şi  pun deoparte ceva bani, pentru ştiam va trebui eliberez camera de cămin – pe lângă faptul am terminat facultatea, nu mai am voie rămân acolo din cauza unei altercaţii cu noul administrator de cămin. rog, asta e altă poveste şi deja v-am răpit destul timp cu flecăreala mea. Îmi cer scuze, nici nu ştiu de ce povestesc toate asteaProbabil aveţi treabă, iar eu nu mai opresc din văicărit. (Dădu se ridice)
– Nu, pentru nimic în lume nu las plecaţi acum, nu până nu îmi povestiţi până la capăt.
– Sunteţi sigur?
– Vă rog, insist.
– Păi, cum spuneam, am strâns ceva bani şi am început caut anunţuri pe internet cu camere de închiriat. Nu îmi pot permite închiriez ceva singură, iar multe dintre colegele mele, fiind din provincie, au plecat acasă se bucure de vară şi vor vedea în toamnă unde se vor caza, dacă îşi vor continua studiile la masterat. Am căutat, am mers la mai multe vizionări, însă fie condiţiile erau jalnice, fie proprietarii, nepotriviţi, fie cei mai mulţi mi-au cerut chiria în avans pe 3 luni, bani pe care nu am de unde îi dau. Am dat peste anunţul pe care vi l-am arătat, am stabilit vizionare pentru astăzi, însă a doua zi de când am vorbit cu doamna respectivă la telefon, mi s-a impus ca astăzi îmi iau lucrurile din cămin, altfel îmi vor fi aruncate toate în stradă sau mai rău, la gunoi. Când am sunat-o pe doamna respectivă o întreb dacă de astăzi putea îmi aduc şi bagajul, dacă ne înţelegem în privinţa şederii, mi-a intrat un mesaj care îmi spune numărul nu mai există. Am sunat de zeci de ori, cu acelaşi rezultat. Am venit aici crezând voi înţelege cu doamna, dacă îi voi explica situaţia faţă în faţă şi astfel  va lăsa îmi aduc bagajul la dânsa încă de astăzi. Înţelegeţi acum de ce am avut acel moment de slăbiciune şi am spus aici era ultima mea speranţă? …
Miruna îşi cuprinse faţa în palme şi începu plângă încetişor.
– Domnişoară, liniştiţi,  rog, îi spuse Marius, încercând o consoleze. vedem, ne gândim, poate găsim împreună o soluţie.
– Nu prea mai găsesc soluţii şi vedeţi dumneavoastră, chiar dacă nu am mare lucru în bagajul din cămin, sunt acolo şi câteva lucruri de la ai mei, fără vreo valoare financiară, însă cu una sentimentală imensă. De aceea sunt disperată … îmi şi văd lucrurile aruncate la tomberoanele din faţa căminului
– Spuneţimi, cât cerea chirie doamna cu care trebuia întâlniţi astăzi? Ce condiţii oferea?
– Dânsa mi-a spus pentru o cameră a mea, acces la baie şi la bucătărie oricând am nevoie, costă 250 RON pe lună numai chiria. La preţul ăsta se adăuga întreţinerea, dânsa mi-a spus la telefon iarna înseamnă cam 60 de RON pe lună şi contribui la lumină şi cablu TV, dacă uit la televizor. Internet nu are, dar dacă  angajez îl plătesc eu, poate cere i se bage. Cam astea au fost informaţiile pe care le-am obţinut la telefon, acum nu ştiu ce ar fi fost dacă ne-am fi întâlnit faţă în faţă. Cel mai important pentru mine este nu cerea chiria anticipat pe 3 luni, ci doar pentru luna de când mutam efectiv. Ori acum sub nicio formă nu pot găsi până după-amiază o ofertă la fel şi bagajul va ajunge în stradă
Marius se ridică de pe scaun şi merse spre chiuvetă unde îşi umplu un pahar cu apă. Miruna rămase cu privirea pironită într-un punct imaginar de pe frigiderul încărcat cu magneţi decorativi.
Marius se întoarse spre musafira lui, o măsură din creştet până în picioare şi după o secundă în care un gând păru îi înflorească un zâmbet în colţul gurii, o întrebă:
– Spuneaţi mai devreme sunteţi singură. Nu aveţi, ştiu eu, un iubit, un tânăr care ajute?
– Nu, domnule, nu am, îi răspunse Miruna înfingându-şi ochii de un negru fără străfund în privirea lui Marius.
– Am avut, ne-am despărţit acum 3 săptămâni, când a decis îşi urmeze părinţii în State, după ce îşi ia licenţa.

Miruna începu îl măsoare pe Marius de jos în sus, când fu sigură acesta o vede. Când îi întâlni iar privirea, tresări, ruşinată pentru fusese surprinsă. Avu însă timp îi arunce o privire sălbatică, aşa cum numai fecioarele preschimbate în femei ştiu ofere.
– Domnişoară, spuse Marius după ce îşi reveni din surpriza acelei priviri, putea primesc eu. Cel puţin până găsiţi în altă parte.
– Cum, dumneavoastră? Dar soţia, copiii dumneavoastră, ce vor spune când se vor trezi cu mine la uşă fără fi discutat cu ei înainte?

Lasă un răspuns

informatie

Această înregistrare a fost postată la 16/02/2017 de în INIMI ELASTICE, Uncategorized şi etichetată .
Follow Un om cu întrebări on WordPress.com
